Mindennapjaim

Kedves Mindenki, akik olvastok!
Hosszú évek óta írok blogot, tudjátok jól.
Magamról, a családomról, mindennapjaimról, az Életemről.
De nem itt. Máshol. Most azonban arra kényszerültem, hogy azt a másik blogot, azt a régit, jól ismertet, agyon olvasottat bezárjam.
Az oka prózai. Nem kapok több tárhelyet.
Így a mai napon itt ünnepélyesen megnyitom, ott pedig fájó szívvel lezárom életem publikus eseményeinek közzétételét.
Bízom abban, hogy aki ott olvasott, itt sem hagy el.
Aki pedig itt csatlakozik, és érdeklik az előzmények, ezen a címen megtalálja .......a régi életemet :-)

www.andi-tiffany.freeblog.hu

Nos, akkor vágjunk bele!

2013. november 11., hétfő

Narancs dzsem

Évek óta hallok róla. Milyen különlegesség, milyen isteni íz, de mennyire macerás elkészíteni....
Olvasgattam recepteket, valóban.....  Kinek van erre ideje meg kedve...
DE, most, hogy közeledik a karácsony, és újabb gasztro ajándékokon töröm a fejem, ismét képbe került.
Egyre nagyobb késztetést éreztem, hogy megcsináljam. Nehogy már kifogjon rajtam!! Na persze, vehetnék az üzletben, jó borsos áron....de az más. Nézegettem a recepteket, és összehoztam belőle a sajátomat :-)
Tudjátok, mit mondok?? Isteni finom lett, és fele annyira se macerás. Mutatom a fotókat, megkóstolni ugyan nem tudjátok, de bízzatok meg bennem! Csodás ajándék karácsonyra, csinos kis csipkébe, csicsás papírba öltöztetve. És ne féljetek tőle, aki egy kicsit is otthon van a konyhában, nem fog kudarcot vallani.

Legközelebb csokis kanállal jövök, az se semmi ötlet, majd meglátjátok :-)

Narancs dzsem karácsonyra

1,5 kg narancs
1 liter 100%-os narancslé
fél doboz kandírozott narancshéj (elhagyható)
40 dkg cukor
2 cs. 3:1 dzsemfix
szegfűszeg, fahéj

Ebből indultam ki. 2 csomag dzsemfix-hez 1,5 liter folyadék, 40 dkg cukor szükséges.
A narancsokat jól megsúroltam, majd lereszeltem a héjukat, ügyelve, hogy a fehérje ne kerüljön bele, mert ugye attól keserű lesz a lekvárom. Utána egy éles késsel negyedeltem,és kibeleztem....a hártyából kibontottam a narancs húst, a levét jól kinyomkodtam. Tehát, a hártya sem kell a dzsemhez. A vicc az, ezt a műveletet írják nagyon munkaigényesnek, de nem volt az. Baromi gyorsan haladtam, ment, mint a karika csapás. Amikor elkészültem, lemértem....0,5 liter anyag volt, ezért adtam hozzá 1 liter narancslét.

Ekkor aztán összekevertem mindent, beletettem az egész fűszereket, amit a végén kihalásztam, főztem a dzsemfix-szel, amíg kellett, majd ment az üvegekbe. Gyönyörű szépek és nagyon finom! Megéri ezt a kis fáradságot, mert iagazi különlegesség, pedig az én kamrámban igen sokféle lekvár sorakozik.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése